به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، واکسنهای ساخت شرکتهای فایزر و مُدرنا که اخیرا نتایج موفقیت آمیزی داشته اند، هنوز موافقت نهایی رگولاتورها را کسب نکرده اند اما داروسازان، لجستیک آنها و فراهم کنندگان خدمات حمل و نقل، برای فعال کردن برنامه های حمل محموله های واکسن کووید ۱۹ منتظر چراغ سبز نمی مانند.
ایرفرانس-کی ال ام که به مدت چند دهه تجربه حمل دارو و واکسن در شرایط دمایی کنترل شده را داشته است، آماده انجام پروازهای آزمایشی در روزهای آینده برای حمل محموله های واکسن ساختگی از هاب کی ال ام در شیفول آمستردام می شود.
به دلیل شرایط خاصی که واکسنهای فایزر و مُدرنا باید در آنها نگهداری شوند - واکسنها باید در دمای منفی ۸۰ درجه سلسیوس و منفی ۲۰ درجه نگهداری شوند - ماموریت حمل واکسنها پیچیده شده است.
کریستوفر بوشه، مدیر بخش بار ایرفرانس با اشاره به حجم عظیمی واکسن که قرار است در سطح جهانی توزیع شود، در این باره گفت: این چالش لجستیکی بزرگی خواهد بود و مشکل دیگر کنترل دماست.
برنامه ریزی و آماده سازی برای حمل هوایی واکسن کووید ۱۹ در حالی انجام می گیرد که سفرهای هوایی جهانی محدود شده اند و ایرلاینها هشدار داده اند که محدودیتهای سفر، حمل هوایی محموله های واکسن را با چالش روبرو خواهد کرد زیرا حدود ۴۵ درصد از محموله های جهانی توسط هواپیماهای مسافربری حمل می شوند.
بر اساس گزارش رویترز، فلوران گراند، مدیر بخش بار دارویی ایرفرانس-کی ال ام اظهار کر:د بعید نیست این شرکت برای حمل واکسن کووید ۱۹، جتهایی که زمین گیر شده اند را به پرواز برگرداند.
نظر شما